Aluvin in Herentals overgenomen door Care for Growth

"Aluvin is een van die ondernemingen die producten maakt waar iedereen ooit al wel eens gebruik van maakte, zonder te weten wie het produceert".

Aluvin, opgericht in 1948, produceert aluminium vormen voor de voedingsindustrie. Het productengamma telt meer dan 100 referenties. Door voortdurende innovatie in producten en de zorg voor een hoogstaand kwalitatief product is Aluvin kunnen uitgroeien tot een van de meest toonaangevende bedrijven in haar sector en een one-stop-shop voor haar cliënteel.

Aluminium capsules voor wijnflessen (‘Alu’&’Vin’), dat was het allereerste product dat Aluvin in zijn fabriek in Berlaar realiseerde. Het productengamma werd stelselmatig uitgebreid, de afzetmarkten groeiden, wat in 2001 leidde tot de verhuis naar de huidige locatie in de Welvaartstraat in Herentals. Bij Aluvin werken een 20-tal medewerkers. Het bedrijf beschikt over goed uitgeruste en moderne productie- en stockagefaciliteiten. Het verwerkt meer dan 2 ton aluminium per week, wat momenteel een dagproductie van 450.000 stuks oplevert.

Om de Europese groeistrategie van Aluvin in de toekomst versneld verder te zetten, beslisten Paul-Axel Fierens en Yves de Coster eind juli om de fakkel van Aluvin door te geven. Care for Growth zal Aluvin met extra kapitaal ondersteunen en het management, waar nodig, hands-on bijstaan met de verdere groei.

“ De overname door Care for Growth geeft Aluvin extra slagkracht om het ambitieus groeiprogramma versneld te verwezenlijken „  Paul-Axel Fierens – Aftredend aandeelhouder en ex-CEO van Aluvin

Care for Growth gelooft in de groeikansen van Aluvin. “Omwille van beloftevolle evoluties in die markt”, verduidelijkt Koen De Bie, partner bij Care for Growth en general manager Aluvin, over de motivatie achter de overname. “Maar ook omwille van de zin voor innovatie en de aandacht voor het milieu". Aluvin beschikt over alle relevante keuringscertificaten zoals de ISO9001-norm en voldoet tevens aan de BRC-vereisten.

“De investering in Aluvin past voor Care for Growth perfect in onze strategie om te investeren in groeiende, kwaliteitsvolle ondernemingen die de ambitie hebben om een leidende positie in hun sector te verwerven „ Koen De Bie – Partner Care for Growth en general manager Aluvin

Over Care for Growth

Care for Growth (afgekort C4G) is een onafhankelijke Belgische investeringsgroep met als doel een portefeuille uitbouwen van groeibedrijven in de BeNeLux.

Care for Growth bestaat uit een team van enkele ondernemende aandeelhouders waaronder: Koen De Bie (ex DRU International), Maarten Bynens (gedelegeerd bestuurder Seculux, zaakvoerder Entrya) en Hugo Bellemans.

“Door onze complementaire kennis en ervaring, geloven wij er sterk in dat wij bedrijven kunnen bijstaan in het realiseren van hun groeiambities.„ Maarten Bynens – Partner Care for Growth

Care for Growth is constant op zoek naar interessante investeringsdossiers in groeibedrijven. De beoogde transactiegrootte ligt tussen de 1 en 5 miljoen euro.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Koen De Bie

Partner Care for Growth

info@c4g.be

Hazelaardreef 5

B- 2280 Grobbendonk

Over Care for Growth

Care for Growth (afgekort C4G) is een onafhankelijke Belgische investeringsgroep die als doel heeft een portefeuille uit te bouwen van groeibedrijven in de BeNeLux. Het initiatief gaat uit van 4 ondernemers. “Door onze complementaire kennis en ervaring, geloven wij er sterk in dat wij bedrijven kunnen bijstaan in het realiseren van hun groeiambities “.